Ir noslēdzies 2020./21. m.g. 1.sem. un ir laiks atskatīties uz paveikto Pavārmākslas pulciņā... Tāpat kā pagājušajā gadā, arī šogad, pulciņa apmeklētāju netrūkst, skolēni ir gatavi darboties un nereti vēlas pagatavot visai darbietilpīgus ēdienus, pie kam, vienlaicīgi darbojas vairākas grupas. Visbiežāk ar ieplānoto neiekļaujamies laikā, taču gandarījums par paveikto ir vienmēr!
Prieks, ka darbojoties interešu izglītības pulciņā, skolēni apgūst prasmes ēdiena pagatavošanā, ievērojot visus drošības pasākumus virtuvē. Gatavojot ēdienus, iemācās pareizu produktu pirmapstrādi, arī ēdienu noformēšanu, pasniegšanu. Mācoties strādāt grupās, attīsta sadarbības prasmes. Apgūst dažādu ēdienu pagatavošanas paņēmienus. Mācās atlasīt receptes, jāatzīst gan, ka skolēnus visbiežāk uzrunā tās receptes, kurās ir klāt arī galarezultāta attēls. Mācās plānot un aprēķināt receptē paredzēto produktu daudzumu, izvērtē dalībnieku skaitam nepieciešamo pagatavotā produkta porciju skaitu.
Jāsaka, ka šogad ļoti aktīvi pulciņā darbojas 4.klases skolēni, jo 100% visa klase apmeklē pulciņu. Gatavojam visdažādākos ēdienus, strādājot komandās, ir iespēja redzēt, ko gatavo citas komandas biedri un iespēja nākošajā reizē izmēģināt arī pašiem. Vislielākais prieks par skolēniem, kuri pulciņā atzīst, ka šeit pagatavoto, mēģina atkārtoti gatavot arī mājās un iepriecināt savus ģimenes locekļus ar kaut ko gardu un pašu rokām gatavotu!
2.sem.plānojam ar 4.klases skolēniem un latviešu valodas skolotāju kopīgu pasākumu, noslēdzot latviešu valodā tēmu - "Maizes valoda", cepsim maizīti, ceru, ka mums izdosies!
Lai panākumiem bagāts un jaunām iespējām piepildīts mums visiem Jaunais 2021. gads!
Pavārmākslas pulciņa skolotāja: Inga Sedola
Decembra beigās iniciatīvas „Skolas soma.lv” ietvaros 4.-9.klases noskatījās Kino visiem un visur Latvijā filmas programmu skolām 2020./2021. mācību gadam. Filmas skatīšanās notika gan klātienē, gan neklātienē.
No projekta tika piedāvāta filmu paka, kurā bija 25 filmas. Filmas tika skatītas vēstures, literatūras, klases stundās, mājturībā un tehnoloģijā, sociālo zinību stundās.
Ceturtās klases skolēni skatījās " Kaķīša dzirnavas" , " Es gribu redzēt rūķus", " Zīļuks".
Mājturības un tehnoloģiju stundā meitenes varēja izvēlēties no klasiskajām Latviešu filmām "Cilvēka bērns", " Nāves ēnā", " Puika" un " Vella kalpi". Skatoties filmas bija īpaši jāpievērš uzmanība ēdieniem, ko ēda, cik daudz ēda, kā tika pasniegts un citi līdzīgi jautājumi.
Sestās klases skolēni vēroja " Cilvēka bērns" un " Vēsture aiz kadra". Septītās un astotās klases skolēni attālināti skatījās " Vēsture aiz kadra", " Jelgava 94". Savukārt devītās klases skolēniem bija iespēja skatīties attālināti " Zigfrīds Anna Meirovics" , " Vai viegli būt jaunam?" un animācijas filmu 2019 gadā uzņemtu " Projām".
Ļoti lielu interesi skolēniem izraisīja "Mans mīļākais karš", kas ir jauns animēts dokumentālais stāsts, pilns sirsnības un godīguma, par pieaugšanu aukstā kara laika apstākļos. Filmas pamatā ir režisores Ilzes Burkovskas-Jakobsenas atmiņās balstīti autobiogrāfiski motīvi. Vēsturiskiem faktiem, sadzīviskām reālijām un personiskām atmiņām savijoties ar humoru, nopietnību un atklātību, veidojas cilvēciska un dzīva liecība par vēsturiski nozīmīgu laiku.
Daina
17.12.2020. „Skolas soma.lv” ietvaros 1. klases skolēni noskatījās animācijas filmas - Baltā Pasaka (pēc I.Ziedoņa), Ziemassvētki (Animācijas Brigādes leļļu filmiņa),
Kad Āboli Ripo (studija RIJA), Resgalības (Animācijas Brigādes leļļu filmiņa),
Māsa un Brālis (studija Dauka), Kraukšķītis (Animācijas Brigādes leļļu filmiņa) un
Raganas Poga (Nila Skapāna plastelīna tehnikā veidota animācija).
1.klases skolēni pirmo reizi izmantoja šādu piedāvājumu. Skolēni izrādīja sajūsmu.
Animācijas filmas saturs atbilst skolēnu vecumam (1. – 4. kl.).
“Zelta Ziemassvētki” iekļauj septiņas dažādas animācijas filmas. Vislielāko interesi skolēniem radīja animācijas filmas “Ziemassvētki” (Animācijas Brigādes leļļu filmiņa), “Resgalības (Animācijas Brigādes leļļu filmiņa). Skolēniem ļoti patika atveidotie tēli – lelles. Skolēni dalījas ar pārdomām: man ļoti patīk svinēt Ziemassvētkus, tāpēc filma “Ziemassvētki” ir vislabākā, man patīk filma “Resgalības”, jo man patīk izjokot mammu un tēti, man ļoti patīk, ka filmā ir lelles, jo es ar tām bieži spēlējos, visinteresantākā filma ir “Māsa un brālis”, jo māsa un brālis jāja ar lielu lāci, es gribu vēl skatīties filmu “Ziemassvētki”, jo visi viens otram palīdzēja, tā pat, kā es palīdzu mammai, tētim un māsai.
Skolēnu viedokļi par animācijas filmām bija tikai pozitīvi. Arī skolotājai bija ļoti baudāmi skatīties animācijas filmas, jo tās atgādināja par bērnības gaitām, baltajām sniegu kupenām, draugiem, saticību un pats galvenais, ģimenes mīlestību un siltumu.
1. klases audzinātāja - Amanda Jankauska
Lai arī šogad savādāk, kā citus gadus Ziemassvētku priekšvakarā - 1. semestra noslēgumā, sveicām mūsu skolas aktīvākos, sekmīgākos skolēnus ar pateicībām - gan klātienē, gan attālināti...
1.semestri noslēdzot, ar pateicībām sveicām 11 ZELTA LIECĪBU ieguvējus - Rebeku Auznieci (9.kl.), Viktoriju Sneibi (1.kl.), Anci Teteri (7.kl.), Dārtu Būdu (2.kl.), Valteru Piziku (2.kl.), Evelinu Jestromskīti (2.kl.), Eniju Mockus (2.kl.), Emīliju Šenvaldi (1.kl.), Kariju Jansoni (1.kl.), Anniju Markotu (9.kl.), Agati Kadaģi (9.kl.).
SUDRABA LIECĪBU pateicības saņēma 19 skolēni - Gustavs Engelmanis (2.kl.), Ēvalds Šteinbergs (2.kl.), Alise Kaže (1.kl.), Annija Šenvalde(1.kl.), Elisa Tuskena (7.kl.), Elizabete Indriksone (1.kl.), Ulvis Grenovskis (9.kl.), Laura Lāce (4.kl.), Roks Daukants (1.kl.), Roberts Linde (5.kl.), Meruns Daukants (1.kl.), Rebeka Razma (3.kl.), Amanda Lazdupa (8.kl.), Evelīna Ozola (3.kl.), Kārlis Plācenis (3.kl.), Jānis Šenvalds (3.kl.), Amanda Freimane (3.kl.), Kristiāns Svars (6.kl.), Emīls Liparts (2.kl.).
BRONZAS LIECĪBU pateicību ieguvēji šoreiz bija 11 mūsu skolas skolēni: Marta Indriksone (7.kl.), Dāvis Šenvalds(5.kl.), Elisa Maņuka (5.kl.), Neringa Lindene (4.kl.), Viktorija Jašmonte (5.kl.), Reinis Aigars Sērmols (1.kl.), Tīna Demme (5.kl.), Rainers Milencs (2.kl.), Evelīna Bikše (1.kl.), Evelīna Bārtniece (7.kl.), Kristians Kaļķis (7.kl.)
Uz šo brīdi attālinātu PALDIES teicām aktīvākajiem SPORTA skolas audzēkņiem - Jaroslavam Mickēvičam, Rebekai Rozei, Annai Ločmelei, Markusam Šķimelim, Markum Sērmolam, Valteram Pizikam, Dārtai Būdai, Emīlam Sērmolam, Elvim Jēricam, Gustavam Engelmanim, Emīlam Lipartam, Kārlim Plācenim un Jānim Šenvaldam.
Pateicību par savu sekmju - vidējā vērtējuma ievērojamu uzlabojumu saņem 2 mūsu skolas izglītojamie - Rebeka Auzniece (9.kl.) un Daniels Vītoliņš (6.kl.).
Lepojamies un sveicam!
Lai visiem gaiši Ziemassvētki un labām domām bagāts Jaunais gads!
Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas direktores vietniece izglītības jomā I.Sedola.
Ziemassvētku gaidīšanas laiks
Klusums…. Neierasts klusums… Šur tur atskan bērnu balsis un smiekli. Bet rūķi nesnauž, un Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskola ir saposusies Ziemassvētkiem. Decembra mēnesī 1.-4. klases skolēni klātienē un 5.-9. klases skolēni attālināti kopā ar skolotājām ir gatavojušies gada gaidītākajiem svētkiem. Jau nākot iekšā skolā var redzēt, ka durvis sargā 2 rūķi. Tālāk –ienākot skolā- ir dzirdamas patīkamas Ziemassvētku dziesmas, mirdz gaismiņas un rotājumi, kas palīdz iztēloties un noticēt Ziemassvētku brīnumam.
Kad telpas sapostas – var svinēt svētkus. 18. decembrī mūsu skolas 2.-4. klases skolēni darbojās divās rūķu darbnīcās. Kopā ar rūķiem - skolotājiem Artu un Ģirtu skolēni veidoja rūķus no egļu skujām, kuri vēros garāmgājējus un gaidīs atgriežamies skolēnus skolas priekšpusē visu svētku laiku.
Kopā ar rūķenēm - skolotājām Ingu, Dainu un Lindu skolēni pa vienai klasei nāca “šeptēties pa ķēķi” – norisinājās piparkūkošanās. Skolēni gan sagatavoja piparkūkas klases svētku galdam, gan klases audzinātājai, varēja uzzināt vairāk par piparkūku vēsturi un pastāstīt savu pieredzi!
Klasēs skolēni saņēma liecības, pateicības un varēja viens otru sveikt Ziemassvētkos.
Lai visiem skaisti, mierīgi, mīlestības pilni Ziemassvētki! Lai nepiedeg piparkūkas, mandarīnos nav sēkliņas un brīnumsvecītes mirdz vēl spožāk kā citus gadus. Noticiet brīnumam un tas atnāks! Priecīgus svētkus!
Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas rūķu vārdā
Linda Brance
ZIBAKCIJA “ PALĪDZI. IEPRIECINI”.
Ziemassvētku tirdziņš - Atbalsta akcija dzīvnieku biedrībai “Liberta”
Ziemsvētki. Rūķīšu apciemojumi. Brīnumu gaidas. Eņģeļi. Tas viss saistās ar lielā Brīnuma sagaidīšanu saulgriežos. Gribas kļūt labākiem, tīrākiem, dāsnākiem, lai spētu būt līdzvērtīgāki klusumam, skaistumam, brīnumam, kuru gaidām. Un vēlamies dāvāt, dāvināt, iepriecināt, atkausēt ledu ..
Nelielajā zibakcijā - ziemsvētku tirdziņā, kuru sarīkoja 4. klases skolēni un vecāki, ziemassvētku darinājumus, pašu mājās ceptos gardumus un našķus iegādājoties, tika savākti naudas līdzekļi 61,45 eur apmērā. Papildus tika ziedotas arī dzīvnieku barības pakas, dzīvnieku gultas un pledi. Šie iegūtie resursi tika nogādāti dzīvnieku biedrībai “Liberta”, kuru aprūpē pašreiz atrodas 10 suņi un 60 kaķi. Biedrības darbinieki izsaka pateicību par rūpēm, savukārt, bērni izteica vēlēšanos apciemot, kad būs iespējams, atbalstīt un palīdzēt grūtajā situācijā nonākušajiem dzīvniekiem.
4.klases audzinātāja Anita Cera
Digitālā izrāde „Tikšanās vieta –Rīgas 2.teātris”
Novembra beigās iniciatīvas „Skolas soma.lv” ietvaros 7.-9.klases noskatījās Nacionālā teātra iestudējumu - izrādi par valsts dibināšanas pasākumu.
Tāds piedāvājums mums bija pirmo reizi, tāpēc arī skolēnu sajūtas bija dažādas. Bija sajūsma par mūsdienīgumu, bija arī neizpratne par pasniegšanas veidu.
Visplašāko izrādes izvērtējumu sniedza R. Razma, 7.klase:
„Video sākumā bija svinīga sajūta, teātra skatuves greznības un mūzikas dēļ. Kad sākās ceļošana pagātnē, bija grūti uztvert, kas notiek. Kad sākās skatuves dekorēšanas aina, kļuva skaidrāks. Uzzināju, ka darbība notiek Rīgas II teātrī, kurš šobrīd ir Nacionālais teātris. Un tad jau kļuva skaidrāks kas notiek, uzzināju, ka Čakste kavē un galvenais runātājs ir Ulmanis. Man traucēja tas, ka dalībnieki centās runāt kā jaunieši, tas bija par daudz, mūzika, kas bija mūsdienīga, neiederējās pie svinīgajām runām. Patika partiju salīdzinājums ar klases kolektīvu. Uzzināju, ka daudzi tajā laikā nemaz tik ļoti negribēja šo neatkarību (Ļeņina fani). Vēl man patika skaidrojums par publiskajām runām: paša sagatavota runa, no sirds runāta, nolasīta kāda cita sagatavota runa. Es domāju ,ka vislabākās runas ir pašu sagatavotās, un tās, kas nāk no sirds . Vispār jau izrāde bija tīri skatāma, varēja ieskatīties 1918 .gada 18. novembrī.”
Annija Markota, 9.klase, atzina: „Man šī izrāde ļoti patika! Izrāde bija radoša un tajā tika lietota mūsdienu jauniešu sarunvaloda, kas bija interesanti un vieglāk uztverami. Šī bija viena no interesantākajām izrādēm, ko esmu redzējusi!”
Elisa Tuskena, 7.klase: „Manuprāt, izrādē varēja uzzināt, kā notika valsts proklamēšana 1918.gadā. Es uzzināju, kādas bija partijas un kādas runas teica politiķi. Vēl uzzināju, ka dibināšanā piedalījās arī Kārlis Ulmanis un ka psākumā nepiedalījās J. Čakste. Man patika, ka visu komentēja. Tas skatīšanos padarīja interesantāku, jo klausīties tikai runas ātri apniktu, lai gan dažas runas bija ļoti interesantas. Iesaku arī citiem noskatīties šo digitālo izrādi!”
Šajā pirmssvētku laikā, Kalētu pagasta bibliotēkai, Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas skolēniem un skolotājiem, kuri piedalījās starptautiskā Lietuvas un Latvijas skolu bibliotēku projektā "Baltu literatūras nedēļa", no tā rīkotājiem saņemtas dāvanas un pateicības raksti.
Projekta iniciatori: Lietuvas – Jonavas rajona Žeimju skola-daudzfunkciju centrs, Jonavas rajona skolu bibliotekāru metodiskais pulciņš.
Projekta partneri un atbalstītāji:
@vytauto.didziojo.universitetas
@embassyoflatviatolithuania
@LithuaniaInLatvia
@jonavosrajonas
@Kinocentrs
@LietuvosKinoCentras
@lonas.lv
@fejasnams.lv
@Kafijas Draugs
@RTTaxLatvia
Lai mūsu sadarbība turpinās! Visiem novēlam gaišus, sirdssiltus Ziemassvētkus un veiksmīgu, veselīgu Jauno 2021. gadu!
Bibliotekāre Elita Jaunzeme
Tradicionāli, katru gadu, decembra 2. pusē skolā smaržo pēc piparkūkām. Arī šis gads nav izņēmums... Nesakatoties uz to, ka lielākā daļa skolēnu mācās attālināti, piparkūkas cepam! Piparkūkas cep 1.-4.klašu skolēni kopā ar klašu audzinātājām un Pavārmākslas pulciņa skolotāju Ingu, darbojoties piparkūku darbnīcā - paši savam priekam un cienastam!Tradicionālās PALDIES PIPARKŪKAS uzņēmās pagatavot Pavārmākslas pulciņas skolotāja - Inga Sedola un viņas palīgi - skolotājas Daina Garoza un Linda Brance. Protams, vecāko klašu skolēnu palīdzīgās rokas šogad ļoti pietrūka, līdz ar to pagatavošanas process bija ilgāks, taču rezultāts ir skaists. Mūsu skolas PALDIES piparkūkas gatavotas Kalētu pagasta pārvaldes, Priekules novada pašvaldības atbalstītājiem, kā arī skolas darbiniekiem, kuri katrs iegulda savu darbu, lai mums visiem kopā izdotos. Un kopā mēs varam daudz!Lai Jaunajā gadā visiem ir prieka un laimes piepildītas dienas, lai katra no tām atnes mirkļus, par kuriem priecāties un pateikties!
Pavārmākslas pulciņa skolotāja - Inga Sedola
Aktiera profesijas plusi un mīnusi, izaicinājumi un ikdiena intervijā ar Raimondu Celmu, Latvijas Nacionālā teātra aktieri.
Plašāk lasi - http://www.profesijupasaule.lv/intervija-aktieris?fbclid=IwAR3Y8bynDwbWh6UiK95cFk9967vn8gLXgZVniYEFCbRI_bnKOht9hx8d4ow
Karjeras skolotāja Liene
Pēc skolēnu iesniegtajiem aptaujas rezultātiem par interesējošajām profesiju jomām, 14. oktobrī, Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 7.-9. klašu meitenes devās uz skaistumkopšanas salonu Priekulē, lai tiktos ar uzņēmēju Vairu Tilgali, kura aktīvi darbojas skaistumkopšanas, uzņēmējdarbības jomā un nagu kopšanas speciālisti Egiju Gūžu.
Uzņēmēja Vaira Tilgale iepazīstināja skolnieces ar savu karjeras stāstu, profesijas specifiku, darba vidi, nepieciešamajām prasmēm, kā arī profesiju apgūšanas iespējām. Vaira informēja par skaistumkopšanas nozarē jaunākajām metodēm, kuras tiek apgūtas regulāri mācoties kvalifikācijas kursos. Savukārt nagu kopšanas speciāliste Egija Gūža meitenēm pastāstīja par ārējā izskata nozīmi ikdienā, darba vidē un karjeras veidošanā.
Pasākuma laikā meitenēm bija iespēja atbildēt uz speciālistu sagatavotajiem jautājumiem par skaistumkopšanas nozari un savā īpašumā ieguva sejas kopšanas balvas. Tikšanās noslēgumā vienai grupas dalībniecei tika veikta sejas kopšanas procedūra, lai praktiski parādītu, kā veikt sejas kopšanu mājas apstākļos.
Pasākums tika realizēts projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros.
26. oktobrī Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas vecāki tikai aicināti uz lekciju, kuras laikā tika stāstīts par vecāku lomu bērna karjeras izvēlē, vecāku dalību bērna karjeras plānošanā, veidošanā un attīstības procesā, bērna un vecāka sadarbību.
Lekcijā tika runāts un diskutēts par šādām tēmām:
- Kā bērnam atrast un izprast savu vietu pasaulē?
- Kā tikt galā ar trauksmi un bailēm? Kas notiks tālāk?
- Jēga, kam es noderēšu?
- Reizēm jāsamierinās ar to, ko nespēju paveikt?
-Ko Tu esi darījis, lai sasniegtu vēlamo rezultātu?
Lekciju laikā lektore izmantoja dažādas latviešu tautas pasakas, lai salīdzinātu pasaku galvenos tēlus - “varoņus” - ar karjeras veidošanu mūsdienu bērniem un atklātu, ka dzīvē viss ir iespējams, tikai pašam jāuzņemas atbildība.
Diskusijas laikā ar vecākiem tika runāts par cilvēka dzīves vektoru – apzināta dzīve, apzināta izvēle, sekošana savai patībai.
8. oktobrī Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 7.-9.kl. skolēni devās mācību ekskursijā uz Ventspili. Pateicoties iniciatīvas “Latvijas skolas soma” atbalstam, mums bija iespēja klātienē izzināt Latvijas valstiskuma attīstības un saglabāšanas liecības. Apmeklējām Livonijas ordeņa pili, kur muzejpedagoģijas nodarbībā “Viduslaiki pilī” uzzinājām par dzīvi viduslaikos.
Pēc tam gida pavadībā devāmies ekskursijā pa Ventspils pilsētu, uzzinājām kā un kur pilsēta radusies, ar apskates objektu palīdzību guvām ieskatu pilsētas vairāk nekā 700 gadu vēsturē.
7.klases audzinātāja Agra Jērica
Iniciatīvas “Skolas somas” ietvaros 6.oktobrī 1.-4.klase devas uz Alsungu.
Alsungas novads ir bagāts ar tradīcijām, kas novērtētas arī pasaules mērogā. 2009.gadā Suitu kultūrtelpa iekļauta UNESCO sarakstā - nemateriālais kultūras mantojums, kam jānodrošina neatliekama saglabāšana.
Mēs tikšanās reizē iepazinām senlaicīgo, īpatnējo dziedāšanas veidu - Burdonu. Iemācījāmies to dziedāt. Skolēni labprāt iesaistījās rotaļās un dažādos stāstos par Suitu novada izveidošanos un īpatnībām, jautājumi bija un atbildes arī. Klausījāmes interesantos stāstos par novada vēsturi, valodas īpatnībām, vietvārdiem, dziesmu teicējiem, raksturīgiem mūzikas instrumentiem, ēdieniem un tērpiem.Gides pavadībā apskatījām Livonijas ordeņa pili, Kuršu pilskalnu - Dižgabalkalnu, Sv. Miķeļa katoļu baznīcu, vēsturisku ekspozīciju tūrisma informācijas centrā, vietējo amatnieku un rokdarbnieču darbu izstādi. Saimniece Skaidrīte stāstīja visu par to, kā pagatavot īsto Suitu sklandrausi,paši mīcījām, veltnējām un taisījām”žodziņu” šim sklandrausim, kuru jau vēlāk nodegustējām. Skolēni bija ļoti aktīvi un līdzi darbojās ar lielu atdevi un prieku.
Paldies skolēniem, paldies skolotājām!
3.klases skolotāja Baiba Biezbārde-Ločmele
(Dzejas dienu ietvaros)
Septembra mēnesis Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolā aizritēja Dzejas dienu noskaņās. Tā kā šogad dzejas dižgaram Rainim ir jubilejas gads, tad nolēmām latviešu valodas un literatūras skolotāji kopā ar skolēniem veidot dzejas kūkas, lai godinātu ne tikai Jāni Pliekšānu, bet visus dzejniekus Dzejas dienās. Un kā gan labāk svinēt svētkus, ja ne ar kūku. Kā teica Karlsons: “Labāk dzimšanas dienā astoņas tortes un viena svecīte!” Tāpēc Dzejas dienu 55. dzimšanas dienā izlēmām pagatavot astoņdesmit dzejas kūkas.
Skolēnu uzdevums bija izlasīt skolotāju atrastos konkrētu autoru dzejoļus, izdomāt tēmu, kas viņus uzrunā, pasvītrot sev tuvās rindas un izgriezt tās, apvienojot dzejas kūkā (veidojās skolēnu dzejolis, bet dzejnieku vārdiem). Skolēni trenēja savu prasmi strādāt ar tekstu, atlasīt informāciju, sagrupēt to, lai veidotos loģisks teksts.
Tika izmantoti Raiņa, Aleksandra Čaka, Māra Melgalvja un Kalētu pamatskolas ilggadējas skolotājas un vietējās iedzīvotājas Austras Lejas dzeja.
Paldies skolotājām A.Jankauskai, I.Tuskenai, B. Biezbārdei – Ločmelei, L. Brancei, A. Birzei par skolēnu motivēšanu un iesaistīšanu dzejas kūku radīšanā! Paldies skolēniem par pacietību, radošumu un skaistajiem darbiem, kas apskatāmi skolas lielajā gaitenī! Lai daudz interesantu ideju arī turpmāk!
Latviešu valodas un literatūras skolotāja Linda Brance
23.septembrī Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 5.-6. klases skolēni devās ciemos uz Gramzdu par godu Sudraba Edžus 160. dzimšanas dienai. Skolēniem bija iespēja izstaigāt takas, pa kurām devies rakstnieks laikā, kad strādāja Gramzdas skolā. Varējām apskatīt vecāko Gramzdas ēku, kas saglabājusies līdz mūsdienām jeb “nabaģeni”, kā vietējie to sauc, apskatīt bijušo Gramzdas skolas ēku un piemiņas plāksni Sudraba Edžum, pie kuras svinīgi tika nolikti ziedi.
Dziedājām dziesmas un izbaudījām mierpilno atmosfēru atjaunotajā Gramzdas baznīcā, uz kuru devāmies pa liepu aleju, kuru stādījis pats Sudraba Edžus ar saviem skolēniem. Kultūras namā varējām tuvāk iepazīties ar stāstījumu par rakstnieka dzīvi, plašajiem ceļojumiem pa Latviju un ārpus tās. Bija iespēja vērot nelielu teātra izrādi Meņģeles pamatskolas skolēnu izpildījumā, kuri nākuši no Sudraba Edžus dzimtās vietas.
Skolēniem bija iespēja piedalīties viktorīnā, kurā bija nepieciešams atminēt, kas attēlots bildēs no stāsta par Dullo Dauku, kā arī salikt vārdus no burtiem par to, kas iepriekš pieredzēts pasākuma laikā. Un, protams, iespēja tikties dzīvē ar nevienu citu, kā Dullo Dauku, kurš labprāt arī fotogrāfējās ar skolēniem un kopā mielojās ar gardo svētku kūku.
Paldies Gramzdas skolas skolotājām un Gramzdas pašvaldībai par jauko uzņemšanu!
Skolotāja Linda Brance
Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 1.-4.klase 15.septembrī devās izzinošā mācību pārgājienā uz Dunikas purva taku. Laiks bija lielisks, saule lutināja ar savu siltumu, neliels vējiņš atvēsināja. Dunikas purva laipas taka stiepjas 4,5 km garumā , tā atrodas dabas liegumā “Dunika”.
Purvā bija vērojami mazi ezeriņi ar salu puduriem. Skolēni varēja vērot, pētīt dažādus augus, kuri tur auga, kā , piemēram, liellapu purva raseni, kura ir plēsējaugs pēc savas būtības, kukainītis nolaižas uz šī auga virsmas un tiek apēsts. Purvs bija bagāts ar neliela auguma priedītēm, kuras ir vismaz 100 gadu vecas. Akači arī tika redzēti, kuri tur gozējās un rāva laistījās dažādās varavīksnes krāsās. Skolēni pārvietojās pa laipu, zem kuras bija 7m biezs bija kūdras slānis, to viņiem, protams, bija grūti iztēloties. Mazie grīšļu puduri un virši arī rotāja purva virsmu un apkārtni. Skolēniem bija iespēja pētīt sīkākus augus, kukaiņus ar lupas palīdzību, tas viņiem ļoti patika. Kopā bijām pievarējuši apmēram -/+ 7km. Skolēni bija manāmi noguruši, jo ikdienā ne vienmēr tiek tik daudz nostaigāts. Purva laipa noslēdzās skaistā mežā .Šeit varēja atrast dažādas sēnes , kuras izmēra, krāsas un daudzuma ziņā visus ļoti pārsteidza. Protams, kas gan ir pārgājiens bez ugunskura un desu cepšanām. Tas viss mums bija. Dažādas spēles , kuras bija sagatavojuši skolotāji, pārgājiena dienu noslēdza uz pozitīvas noskaņas. Paldies visiem par kopā būšanu un izturību!
Skolotāja Baiba Biezbārde-Ločmele
11. septembrī Kalētu tautas namā viesojās divi draugi kopš studiju laikiem, kuri joprojām atrod kopīgus notikumus, stāstus un jautrus konkursus, ar ko padalīties publikas priekšā. Mazie stāsti pārvēršas dziesmu tekstos, no lielajiem – top grāmatas. Kas ir šie draugi? Radio balss un rakstnieks – Dzintars Tilaks un komponists un dziesminieks Āris Ziemelis. Arī Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 4.-9. klases skolēniem par godu Dzejas dienām bija iespēja satiekties ar šiem māksliniekiem.
Skolēni varēja ne tikai klausīties muzikāli aizraujošas dziesmas par supergovi, kas ēd saldējumu un visiem labi zināmo “Uzsniga sniedziņš balts”, bet arī piedalīties viktorīnās, kurās balvās varēja saņemt svilpīti un disku ar radio visvairāk atskaņotajām pasakām. Jautājumā par to, ko zēnam iedeva mamma, lai aizsargātos – atbildes no skolēnu puses bija ļoti radošas – mammas bildi, lukturīti, kabatas nazi... Pareizo atbildi – svilpīti pateica 9. klases skolniece Agate ar savas draudzenes Rebekas palīdzību.
Disku savā īpašumā ieguva 7. klases skolēni Daniels un Elisa, liekot lietā gan prāta spējas, gan veiksmi, atbildot uz āķīgiem jautājumiem gan par bioloģijas, gan latviešu valodas tēmu, gan dzīvi kopumā.
Paldies māksliniekiem par dalīšanos pieredzē, interesantajiem stāstiem par piedzīvoto mūzikā, rakstniecībā! Paldies skolēniem par ieinteresētību un kopā būšanu!
Bibliotekāre Elita Jaunzeme, latviešu valodas un literatūras skolotāja Linda Brance
Rīcības algoritms, ja bērnam ir akūtas elpceļu infekcijas slimības pazīmes
Par epidemioloģiskās drošības prasību piemērošanu
Rudenīgi lietainajā 8. septembra rītā Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas 5. un 6. klases skolēni kopā ar klases audzinātājām un vienu pārstāvi no vecākiem devās uz Kalvenes pusi – Latvijas valsts mežu rīkotajā ekspedīcijā.
Ekspedīcijai iesākoties katram skolēnam tika iedota darba burtnīca, kurā katrā no 10 stacijām bija jāveic noteikti uzdevumi.
Skolēniem bija iespēja attīstīt savas sadarbības prasmes, darbojoties dažāda veida komandās – gan pa divi, gan pa pieci. Skolēni varēja iejusties ekspertu ādā un pēc dotajiem kritērijiem novērtēt koku, no kuriem ņems sēklas, kvalitāti, mērīt augsnes ph līmeni – noteikt, kurš no paraugiem ir skābāks. Lieti noderēja arī matemātikas zināšanas – bija iespēja palīdzēt mērniekam ar speciāla garuma koku izskaitīt un
aprēķināt koku daudzumu vienā hektārā meža, koka augstumu, izmantojot tikai divus šķietami vienkāršus kociņus un pēdas garumu, nolikto pēdu skaitu, kā arī uzzināt koka vecumu un iepazīties ar tādiem mērinstrumentiem kā koka pieauguma svārpsts, elektriskais augstummērs. Ar humora piesitienu skolēni varēja darboties darbnīcā, kurā vajadzēja noteikt, kurus kokus ir nepieciešams izretināt, lai augtu kvalitātīvāks kokmateriāls – šī aktivitāte tika pasniegta caur latviešu valodas prizmu, jo no savāktajiem burtiem bija jāizveido vārds zāģis, bija iespēja arī apskatīt zāģera ekipējumu. Tika akcentēta arī nepieciešamība attīrīt mežu no atkritumiem un savākt tos pēc sevis. Šajā darbnīcā skolēni komandās sacentās, kurš var savākt vairāk plastmas pudeles vienas minūtes laikā.
Skolēniem bija iespēja darbnīcā “Atklājam koksnes produktus” iepazīties ne tikai ar tādiem tipiskiem kokses produktiem kā koka granulas, bet arī uzzināt, ka koksnes produkti tiek pievienoti arī aspirīnam, ziepju burbuļiem, betulīnam.
Noslēgumā skolēni varēja pierādīt savu izdomu un iejusties inženieru ādā – paši uzbūvējot tiltu. Lietus laikā tas ļoti palīdzēja pārvarēt dubļiem klāto grāvi.
Paldies skolēniem par izturību, pacietību un ieinteresētību! Paldies Latvijas valsts mežu komandai par iespēju piedalīties šāda veida ekspedīcijā, kurā skolēni ne tikai varēja aktīvi darboties un uzzināt daudz vairāk par mežu, bet arī iepazīties ar profesijām, kuras apgūstot var strādāt mežniecības nozarē.
5. klases audzinātāja Linda Brance
Piektdien, 4. septembrī, Kalētu mežaparkā “Priediens” norisinājās saliedēšanās pasākums “Briedēns”. Saliedēšanās notika ne tikai iekšēji, bet arī nedaudz ārēji, tomēr par spīti laikapstākļiem pasākums tika aizvadīts sportiskā garā un jautrās noskaņās.Iesākumā viens no pasākuma galvenajiem organizatoriem sporta skolotājs Ģirts Ločmelis aicināja 9. klases skolēnus (kapteiņus) izveidot savas komandas – no katras klases pieaicinot savam pulkam pa vienam vien dalībniekam līdz kamēr visi skolēni bija atraduši vietu.Par pasākuma iekustināšanu, jautru muzikālo pavadījumu un neparastajām nominācijām bija parūpējusies pasākumu vadītāja Sanita Bušma, kura atraktīvi aicināja skolēnus iesildīties.
“Briedēnā” skolēni varēja attīstīt sadarbības prasmes, labāk iepazīties viens ar otru, izmantot savas stiprās puses, prāta spējas tādās aktivitātēs kā puzles likšana, slēpošana pa pieciem, purvs ar acīm ciet (kurā vienam no komandas bija acis ciet un atlika tikai paļauties uz pārējo komandas biedru godaprātu un norādēm). Savu veiklību skolēni varēja pierādīt balonu un riņķu pārnešanā, konusu nešanā ar vingrošanas nūju, flipiņu mešanā ar pudeli, kā arī attīstīt spēju koncentrēties un adaptēties jaunā situācijā, jo katram kontrolpunktam tika atvēlētas 7 minūtes.
Galu galā uzvarēja draudzība. Skolēni visvairāk bija iepriecināti par interesantajām, neparastajām un negaidītajām nominācijām. Piemēram, garākie mati, skaļākā balss, garākās rokas, lielākais T-krekls, smaidīgākais, nopietnākais, krāsainākais. Skolēni ar savām ovācijām noteica, kurš ir uzvarētājs katrā no tituliem.
Paldies Kalētu pagasta pārvaldei, skolotājam Ģirtam Ločmelim par pasākuma organizēšanu, kā arī pārējiem skolotājiem, kuri iesaistījās un atbildīgi vadīja katru no kontrolpunktiem. Uz tikšanos nākamgad!
Linda Brance
Zinību diena Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolā norisinājās otrdienā, 1. septembrī. Pēc neierasti ilga laika gan skolēniem, gan skolotājiem bija liels prieks atgriezties skolā. Pirms pasākuma sākuma gaisā virmoja skolēnu smiekli, atkalredzēšanās prieks. Skolēniem rokās ziedi, sejās smaids..
Pasākums tika atklāts ar Latvijas un skolas himnu. Skolēnus pirmajā skolas dienā sveica direktore Inese Kuduma, pagasta pārvaldes vadītāja Agrita Driviņa, Priekules novada izglītības vadītāja Agrita Purviņa, kā arī direktores vietnieces mācību un audzināšanas darbā Inga Sedola, Aija Birze.
Kā teica direktores vietniece audzināšanas darbā Aija Birze: “Septembra karaļi ir pirmklasnieki.” Tāpēc šoreiz nedaudz vairāk par to, kā pirmajā dienā mūsu skolā jutās viņi. Šogad mūsu skolas zvans pirmo reizi zvanīja 11 pirmklasniekiem, un katram no viņiem bija savas sajūtas, paliks atšķirīgas atmiņas:
• “Man patika mana istaba (1.kl. telpa). Kad pirmo reizi ienācu istabā, gribēju te palikt visu laiku.”
• “Man patika, ka gājām ārā pa durvīm. Visi mūs redzēja.”
• “Man patika pildīt darbu lapu, ko iedeva skolotāja. Spēle arī bija interesanta.”
• “Man patika dziedāt Latvijas dziesmu (himna).”
• “Man visvairāk patika, ka skolotāja parādīja, kur atrodas garderobe.”
Pasākuma laikā tika sveikti arī skolotāji, notika fotogrāfēšanās. Pēc svinīgās sadaļas – skolēni devās uz savām klasēm, kur katrs no klases audzinātājiem bija sarūpējis kādu pārsteigumu.
Lai visiem veiksmīgs, radošs un atklājumiem bagāts jaunais – 2020./2021. mācību gads.
18. augustā Ādažos norisinājās Skola 2030 izglītības konference, kurā piedalījās projektā “Kompetenču pieeja mācību saturā” iesaistīto pilotskolu komandas. Kalētu Mūzikas un mākslas skolu pārstāvēja 6 skolotājas – Inese Kuduma, Rūta Feldmane, Iveta Tuskena, Aija Birze, Agra Jērica un Linda Brance. Konferences organizatoriskā puse bija ļoti pārdomāta. Darba sesijas norisinājās paralēli Ādažu sākumskolā, Ādažu vidusskolā un Ādažu Kultūras centrā. Katrs dalībnieks apmeklēja 4 darba sesijas, kurās bija iespēja gan praktiski darboties, gan gūt pieredzi, gan dalīties pieredzē.
Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskolas pirmsskola jau pagājušajā mācību gadā sāka realizēt kompetencēs balstīto izglītību. Direktores vietniece pirmsskolā, runājot par dalību konferencē, atzīst, ka “bija veiksmīgi izvēlējusies visas darba sesijas, jo visās bija idejas, ko aizvest mājās. Bija iespēja padalīties pieredzē, kā arī gūt apstiprinājumu tam, ka ceļš pa kuru virzāmies ir pareizais. Pirmā sesija - apaļā galda diskusija, kurā savu pieredzi prezentēja Rīgas PII “Viršu dārzs” par mērķa izvirzīšanu un Iecavas PII “Cālītis” par to, kā ikdienas situācija izvērtās par aizrautīgu mācīšanos. Otrā sesija - “Domāšanas prasmju un radošuma attīstīšana pirmsskolā”, pedagogi dalījās pieredzē par tēmu “Bur, bur - uzmini, ko bur!” Trešā sesija - Rīgas PII “Viršu dārzs” piedāvāja interesantu tēmu “Bērnu iesaiste mācību procesa plānošanā pirmsskolā”. Līdzīgas aktivitātes notiek arī mūsu pirmsskolā, taču bija idejas, kas noderēs turpmākā darbā. Ceturtās sesijas diskusija “Sadarbība ar vecākiem laukos un pilsētā”. Diskusiju vadīja sākumskolas skolotāja Solvita no Rīgas. Šis bija izaicinājums, jo šāda veida diskusijā skolotāja Rūta piedalījās pirmo reizi, guva jaunu pieredzi, bija prieks diskutēt un uzzināt kā sadarbību veido citās skolās. Bija interesanti.”
Kalētu Mūzikas un mākslas skolas direktorei bija iespēja dalīties pieredzē darbnīcas “Kas jāņem vērā, lai mācību process atbilstu katram bērnam” ietvaros, kurās akcentēja pozitīvos aspektus nelielajam skolēnu skaitam individuālākas saiknes veidošanai, kā veicam diferencētu pieeju gan veidojot klases vidi, gan mācību saturu, gan sasniedzamo rezultātu. Inese Kuduma, apmeklējot darbnīcu “Citāda darba organizācija mācīšanās pieejas maiņai, praktiski aspekti”, guva atziņu, ka “mēs daudz ko darām līdzīgi kā citas skolas. Mēs jau vairākus gadus mācību gada pēdējā nedēļā mācību darbu organizējam darbnīcu veidā, kurās darbojas kopā visas skolas skolēni jauktās grupās. Nodarbību vadītāji ir gan skolotāji, gan vecāki, gan bijušie absolventi vai uzņēmēji. Skolēni mācās ne tikai stundās, kas notiek klasēs, bet arī ejot dabā, darbojoties un sadarbojoties pagasta bibliotēkā vai braucot ekskursijās uz muzejiem, uzņēmumiem. Mācāmies pētot un viens no otra: gan skolēni, gan skolotāji. Lai notiktu pārmaiņas ir svarīga garīgā un fiziskā vide, skolotāju sadarbība- kopīgai stundu plānošanai, labās prakses nodošanai. Bet jāatceras, ka jebkuras pārmaiņas notiek lēnām, tās nedrīkst sasteigt. Pie jaunām atziņām nonākam soli pa solim.”
Mūsu skolu no sākumskolas pārstāvēja skolotāja Iveta Tuskena, kura dalību konferencē vērtē pozitīvi. “Konference bija noorganizēta augstā līmenī. Nodarbības bija ļoti interesantas. Varēja gūt jaunas idejas, atziņas, sajūtu, ka darām visu pareizā virzienā. Svarīgs aspekts ir sadarbība – veidojot sadarbības stundas, sadarbību ar skolēniem, vecākiem. Bija vērtīgi iepazīt pieredzi par attīstošas atgriezeniskās saites sniegšanu, kā sistemātiskā ceļā mācīt skolēniem novērtēt savu un citu darbu. Daugavpils skolotājas dalījās pieredzē ar savu stundu ētikā 2.klasei par to, cik cilvēki ir dažādi, caur sirsniņu kā simbolu. Savukārt, Cēsu 2.pamatskola iepazīstināja ar pašu izstrādātu plānotāju sākumskolas klasēm, ko septembrī saņems skolēni kā dāvanu. Plānotājs ir kā A4 lieluma klade, kurā bērnam nav jāraksta katru nedēļu stundas – tai katrai ir dots krāsu kods. Tajā ir kalendārs. Bērni paši raksta un plāno savus darbus. Tajā ir lapas par sociāli emocionālo mācīšanos. Ir lapas ar pašizvērtējumu, lapas brīvajiem brīžiem, arī baltas lapas, kur skolotājs var ielīmēt informāciju.”
Informātikas, matemātikas un fizikas skolotāja Agra Jērica piedalījās diskusijā “Kas ir lielākie izaicinājumi un iespējas, mainot vērtēšanas akcentus?”. “Šajā diskusijā saruna bija par vērtējumu kā galarezultātu un vērtējumu procesā snieguma uzlabošanai, par to, kā vērtējums maina skolēnu attieksmi un motivāciju. Pilotskolu pārstāvji pastāstīja par saviem ieguvumiem un izaicinājumiem, kas radās, mainot vērtēšanas akcentus ikdienas praksē, arī, ko tas nozīmē skolotājam un kā par vērtējumiem sarunāties ar skolēnu vecākiem.Otra diskusija, kurā piedalījās bija “Sadarbība ar vecākiem laukos un pilsētā”. Pilotskolu pārstāvji šajā diskusiju grupā runāja par vecāku lomu izglītības iestādē, par to, ko skolotāji, skolēni un vecāki iegūst no savstarpējas sadarbības.Pati konferencē vadīja apaļā galda diskusiju, kurā dalījās savā pieredzē attālināto mācību organizēšanā un pašvadītas mācīšanās prasmju izkopšanā matemātikā.”
Latviešu valodas un literatūras, vēstures skolotāja Aija Birze piedalījās “darbnīcās par atgriezenisko saiti, skolēnu sadarbību grupās, par sasniedzamo rezultātu izvirzīšanu un pašvadītu mācīšanos. Darbnīcu vadītāji dalījās savā pieredzē par to, kā plānoja metodisko darbu, kā pētīja sasniegto. Komentēja to, kas neizdevās.”
Latviešu valodas un literatūras skolotāja Linda Brance piedalījās darba sesijās “Dažādas pieejas kultūras izpratnes radīšanai literatūras stundās”, “Skolēni izvirza mērķus un sasniedz tos – pašvadītas mācīšanās elementi mācību procesā”, “Individuāli uzdevumi un to vērtēšanas kritēriju piemēri latviešu valodas un literatūras stundās”, “Pamatskolas skolotāju sadarbības modeļi tematu starpdisciplinārai apguvei”. Diena iesākās skaisti, jo pašai bija iespēja iejusties skolēnu ādā un izmēģināt izcept dzejas kūku, iecepot tajā A.Čaka dzeju – stunda bija ar atbilstošo noskaņu, tika gūtas jaunas idejas. Darbnīcā par pašvadīto mācīšanos Brocēnu vidusskolas skolotājas dalījās pieredzē, kā palīdzēt skolēniem izvirzīt mērķus, pašvadīti organizēt savu darbu. Ceturtā darba sesijā kolēģes dalījās pieredzē par starppriekšmetu saiknes veidošanu, kurā tiek integrēti pat 5 mācību priekšmeti kopā un CLIL metodes izmantošanu mācību darbā.
“Mūsu skola katram bērnam” – konferences nosaukums, mērķis, uz kuru virzīties katrai mācību iestādei, domājot par saviem skolēniem un kopēju sadarbību. Konference Ādažos viennozīmīgi bija iespēja gūt pārliecību par darbu, kuru esam iesākuši esot viena no 100 Latvijas pilotskolām un gūt iedvesmu turpmākam darbam. Kopā mums izdosies.
13.05.2020 10:19
Tuvojas mācību gada noslēgums un liktenīgais jautājums "KO DARĪT TĀLĀK?!"
Vai tu jau esi iepazinis profesiju dažādību?
Vēl nē?
Tad meklē informāciju šeit: HTTP://WWW.PROFESIJUPASAULE.LV/
11.05.2020 11:24
Lai labāk apzinātos savas intereses, dotības un vēlmes, kā arī lai parādītu izglītības un karjeras ceļa virzienu un vieglāk varētu izdarīt lēmumus, NIID.lv piedāvā karjeras izvēles testus ???? http://www.niid.lv/tests/testi_sakums.htm#NIID #profesijupasaule
05.05.2020 18:09
Digitālais asistents palīdzēs tev atrast tieši tavai dzīves situācijai un vajadzībām atbilstošās izglītības iespējas. Veicot izvēles, soli pa solim nonāksi līdz Tev vajadzīgajam izglītības iespēju meklēšanas komplektam - izglītības programmu sarakstam. Šādi atlasītajā izglītības iespēju sarakstā varēsi tālāk meklēt pēc atslēgas vārda (ierakstot atslēgas vārdu brīvteksta meklēšana logā) un/vai tālāk atlasīt programmas ar kreisās puses meklēšanas filtru palīdzību.
Vairāk informācijas šeit:
http://www.niid.lv/niid_search?tgsel=true&fbclid=IwAR3czY9nm8S40OcCyO_wKxmWIDDAdhGa_6oIqijKDACwq-SIUb9awP-XEug